7th Grade Curiosity / 中学1年生の好奇心

2022.8.27 [Language Center Blog] 教職員  担当: Sinead O’Connor

news2022082610
 Writer William Arthur Ward is accredited with the quote “curiosity is the wick in the candle of learning.” This is a quote that I really quite like. I like the imagery of lighting a candle and then it brings brightly and brilliantly. As I teacher I enjoy seeing the light burn brightly and brilliantly within my students. It’s an image, and idea, that I really try to stay true to when I plan activities for my classes. Sometimes I’m successful, and sometimes I’m not.
 Recently, though, we had aver successful activity in the 7th grade class. The students made groups, chose a country, and then chose a festival within that country to research. They would then be responsible for teaching new groups about their country and festival. I was firstly impressed with he range of countries the students chose. Of course we got the usual France and Italy, but we also some students who were interested in Ghana, and Tonga. They had 2 class periods to research, and put their ideas into English. Then, the third class period they would share with others what they had learned. I was really happy to see how motivated and invested the students were, and also how well they taught their new group mates about their research, especially since they were given no time to memorize and they were not allowed to read their research.
 Since they had been able to choose what to research and since they truly wanted to share what they had learned the activity was huge success and I’m sure the students will remember some of the country facts for a long time. This is another example of the authentic communication we value in our English classes.

作家ウィリアム・アーサー・ウォードは「好奇心。これこそが学習というロウソクの芯になる。」という名言で知られています。私はこの名言をとても気に入っていて、ロウソクの光とそれが生み出す明るさとキラキラしたイメージが好きです。教師として、生徒たちの中に明るくキラキラと燃える光を見ることは良いものです。これは私が授業のためにアクティビティを準備するときにとても大事にしたいと思うイメージであり、アイデアですが、上手くいくときもそうでないときもあります。
 そうは言ってもこの間中学1年生の授業においてとてもいいアクティビティを行うことが出来ました。生徒はグループになって1つ国を選びその国の祭りについて調べ、他のグループに教えます。まず私は生徒たちが選んだ国の多様さに驚きました。フランスやイタリアなどの国に加えてガーナやトンガのような国に興味を持った生徒もいたのです。彼らは授業を2時間使ってリサーチをし、アイデアを英語でまとめ、そして3時間目に学んだことを互いに共有し合いました。彼らには暗記をする時間は無く、また原稿を読んではいけなかったのにも関わらず、生徒たちのやる気に溢れ、積極的に授業に参加する様子や自分のリサーチについて他のグループのメンバーに上手に説明する様子を見てとても嬉しくなりました。
 彼らがリサーチする国を自由に選ぶことができ、また、彼ら自身が調べたことを共有したいと心から思っていたからこそこの活動が大きな成功となったのでしょう。そして生徒たちはこれからも学んだことのいくつかを覚えていてくれることでしょう。これは私たちが本校の英語授業において大切にしている本物のコミュニケーションの一例に他なりません。   Translated by R.W 高3